perjantai 19. elokuuta 2011

Visa, Attinan polttarit Helsingissä, Zulu bio ja Strøm festivals

Ensin asiaa Visasta. Meinaa usko loppua Nordean kanssa. Menin hakemaan Dankorttia/Visaa. Minullehan myönnettiin nyt Visa heti kun olin printannut palkkakuittini ja toimittanut ne pankille. En ymmärrä miksei henkilökunta voi tarkistaa tilini liikennettä omalta tietokoneeltaan. Kun allekirjoitin papereita kävi ilmi, että Visani ei ole kuitenkaan luottokortti. Visa ilman luottoa. En edes tiennyt sellaisia olevan olemassa. Nyt jos ylitän tilini saan automaattisesti 500 kruunun mätkyt. En ihan vielä ymmärrä miten tuo kortti käytännössä toimii. Jos tilaan esimerkiksi nestitä jotain ja maksan tällä kortilla, yleensähän summa veloitetaan Visa"tililtä" eikä omalta tililtä. Mutta entä nyt? Kysyin koska minun sitten on mahdollista saada luotollinen kortti ja asiakasneuvoja kertoi että minun on ensin asuttava maassa 6 kk ja sen jälkeen todistettava heille olevani hyvä asiakas. Kysyin miten tämä käytännössä onnistuu. Minun tulee varata neuvottelu aika pankista ja kirjata paperille KYNÄLLÄ mitä menoja minulla on kuukaudessa. Jälleen kerran, eivätkö hei voi katsoa niitä minun menoja sieltä koneelta?!?!?! Voin kertoa että olin pienesti tuohtunut. http://www.norden.org/fi/sinun-pohjolasi/muutto-pohjoismaihin-tai-pohjoismaasta-toiseen/muutto-tanskaan/pankkitili-tanskassa

Sitten ilosempia aiheita:
Attinan polttarit vietettiin Helsingissä ja Tallinnassa + Tallink Baltic Princessillä.






Zulu Bio
Eli ulkoilma elokuvailua Amager Strandilla. Hyttysiä oli ihan pipona. Ensikerralla siis Offi mukaan!!



 Strøm festivalit on ollu käynnissä koko viikon. Yllättäen taas elektronisen musiikin festivaaleista kyse. Tapahtumia siis ympäri kaupunkia. Erikoisuutena konsertit kirkoissa ja metrossa.


Trinitatis nightchurch




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti